Minggu, 17 Mei 2015

KISAH WAK KOBA dan ALANG KELUIT : kalau namonyo “S” tuh tontu uyangnyo sojuk wak...!!! namonyo dah “S” wak...!!!



Wak koba dan Alang Keluit mulai pandai becakap politik. Uyang beduwo tuh...kiniko bepolitik di kodai kopi. Soalnyo tak lamo layi dah pemilihan bupati....... kini uyang beduwo tuh menamokannyo politik kodai kopi. Sekali becakap mengono duwo kali.  Sekali duduk dapek dibaya duwo cangkey kopi jadilah...., jadilah .......asal dapek duduk di kodai kopi biasonyo. Kodai kopi jalan perniagaan tuh......!!
Wak Koba           : apo koba nyo kau lang.....????
Alang Keluit       : moh.......sampai kiniko... aku koba baeknyo wak.....!!! kalau kao gimano wak....!!!!
Wak Koba           : aku samo juwonyoh....koba baek...., tapi dompetko tak bekoba doh...langsung tipih...samo dengan citanko dah....!!!!
Alang Keluit       : moh samo tehnyo dengan aku wak....aku jugo dah tong pes dah....alias kantong kempes, kato-kato uyang dulu tuh.....!!!!
Wak Koba           ; jadi tekonang aku siapo yang elok awak pilih kian ko lang.....!!!!
Alang Keluit       :moh.... kalau aku joleh dah wak.....!!!!
Wak Koba           : jolehnyo gimano....!!!????siapo tawu aku dapek tempiyehnyo pulo....!!!
Alang Keluit       :maksud aku joleh aku memilih yang namonyo awalnyo “S” wak....!!!!
Wak Koba           : apo pasal alang memilih namo yang kepalonyo “S” tuh lang,,,,????
Alang Keluit     : aku memilih “S” lantaran joleh dah wak....kalau namonyo “S” tuh.... tontu uyangnyo sojuk wak...!!!namonyo dah “S” wak...!!!
Wak Koba           : moh....iyo tak iyo pulo yo....??????(entah nagko entah cempodak...!!!, entah iyo....entah indak....!!!!)

Tidak ada komentar:

Posting Komentar